Sunday, 9 September 2012

Akulah mahasiswi....

                 *Assalamu'alaikum*

Salam rindu buat sahabat yang baik hati sekalian..yang ceria-ceria sekalian..alhamdulillah..masih diberi oksigen untuk bernafas..dan masih Allah kurniakan hidung, kaki, tangan , muka dan segala anggota untuk berfungsi seperti biasa..of kos untuk mencari redha Allah swt..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Now...bermulalah kehidupan ku sebagai mahasiswi...di sebuah u yang sangat besar dan luas...u yang berdekatan dengan pantai..u yang mempunyai bas merah berbelang yang banyak..hehe..dan itulah dia uniSZA..huk..ye..universiti sultan zainal abidin..nun jauh di negeri Terengganu...

Tidak pernah ku sangka akan berada sejauh ini..jauh dari famili dan sahabat tersayang..isk30..tetiba sebak lak rasanya..sepanjang aku dalam journey dari Melaka ke sini..selama lebih kurang 9 jam..setelah tidur..bangun..tidur semula..dan bangun semula..akhirnya sampai di sini..

Seyes..mmg terkejut dan jakun sepanjang lalu di negeri ni..rumah-rumah papan..yang rapat-rapat.. dengan barang yang banyak dan crowded di bawah rumah...kat melaka dengan port dickson tak pernah ku lihat pemandangan seperti itu..{harus terima sekarang suasana itu...huhu}

Lastly, ibrah yang kita dapat kat atas yang dilalutkan aku.. kita kena sentiasa refresh diri dan muhasabah diri.. sentiasa open kan minda dan lapangkan hati..jangan mudah untuk su'uu dzan: prasangka buruk.. tidak kenal maka tak cinta...luv u all!!

No comments:

Post a Comment