Sunday, 30 September 2012

Nak pandai baca kitab!!! HELP ME!!

   * Assalamu'alaikum my dear..* 

Bakal jiranku di syurga..apa khabar? Alhamdulillah jika masih dikurniakan kesihatan..yang kurang sihat pun ucap syukur pada Allah juga..sebab apa? Mestilah..Allah bagi awak untuk berehat.. syukurlah sikit..

Hari ini tiada kuliah..hari Ahad adalah hari tanpa kelas buat student ISM Syariah semester 1 di unisza..hehe.. tapi..buat pengetahuan korang semua..esok bersamaan hari Isnin merupakan hari paling padat buat ku.. dari pukul 8 pagi sehinggalah pukul 6 petang..masya Allah..hebak mu Farhana!!!!:D

Bukan itu yang hendak diceritakan hari ini..hehe..sebenarnya aku nak cari satu solution yang mana boleh pandai baca kitab Arab..ye..yang tulisan berangkai tu..yang bahasa syurga yang indah tu...yang penuh dengan bunga dan saatera hebat lagi tinggi tu..hem..macam mana eh?

Try jugak cari di internet nie hah..tapi tak jumpa lagi la..ni karang kena baca beberapa baris dalam kelas duk merangkak..pastu baca ikut sedap lidah aje..huhuk.. sudah tak tahu nak letak baris bawah ke..atas ke.. depan ke..hem.. ramai orang kalau nak selamat dia matikan terus..fuh! ambil jalanpaling selamat..tapi respon yang bakal dia dapat adalah senyuman sinis ustaz...hahaha...malu deh!!!

Buat masa ini, langkah yang aku ambil adalah teruskan mencari dan baca ikut sedap macam biasa..dan of kos mu'jam depan mata selalu..hehe..biiznillah...dengan izin Allah swt..aku pasti dapat cari jalan penyelesaiannya..pray for me okei!!! luv la..



gambar tiada kena mengena dengan cerita di atas..hehe..


No comments:

Post a Comment