Sunday, 8 June 2014

PELAJAR BARU UNISZA 2014

Assalamu'alaikum adik-adik baru...

kenangan bersama adik baru 2013/2014


ahlan wasahlan ke bumi uniSZA bumi tarbiyah.. pasti tidak menyesal malah berbangga tika menjejakkan kaki ke sini.. kenapa?

kampus kita adalah antara yang terindah lagi panoramik.. hehe.. banyak pokok di sepanjang jalan.. dan bunga yang berwarna-warni.. pasti tidak mengantuk dalam kuliah.. oksigen banyak tau di sini!

bangunan yang tidak terlalu moden akan mengajar kita erti bersyukur dengan apa yang ada dan hidup dalam wasatiyyah.. ya, bersederhana!! tidak dibayangi kehidupan moden yang materialistik dan berbudaya barat.. insya Allah..

buat adik-adik baharu, yang baharu sahaja mendaftarkan diri di kampus uniSZA.. tidak kisahlah akamu akan dipindahkan ke kota atau tembila.. kita masih satu badan yang sama.. berusahalah untuk menjadi mahasiswa yang bermatlamat dan beragenda dalam hidup.. jangan jadi seperti mahasiswa yang biasa-biasa..

tiada lagi.. KULIAH-KAFE-KATIL-KOREA!

malam pertama di asrama tu, janganlah menangis mengenangkan nasib dicampakkan ke sini.. huhu.. ambil sehelai KERTAS dan sebatang PEN.. adik catatlah apa yang terbuku di hati.. perasaan, harapan.. semuanya..

adik lakarkan kehidupan adik di uniSZA 3 tahun atau 2 tahun setengah yang akan datang.. bagaimana? cemerlang? gemilang? terbilang?

laluilah hari-hari orientasi dengan wajah yang ceria.. teruja dengan semua aktiviti.. walaupun ada yang tidak adik gemari.. [macam akak juga dahulu..time suruh senamrobik..kihkih]

kalau ada yang tidak berkenan dek hati dan iman.. luahkan dengan berhikmah.. jangan expresskan di fesbuk atau twitter tanpa ada adab Islami.. itu bukan cara kita ye.. 

rapatkanlah ukhuwah bersama kakak dan abang fasi.. mereka pasti ramah dan baik belaka.. 

ok adik.. coretan akan disambung seterusnya..

selamat bertemu nanti..

#akakdikampungtidakdapatbertemukalian


No comments:

Post a Comment