Saturday, 2 August 2014

scaling?

Assalamu'alaikum

nak buat status fb tak boleh, masukkan dalam blog je la..


*qawiyul jism salah satu daripada 10 muwassafat tarbiyah*

setiap kali cuti semester, saya mewajibkan diri untuk buat scaling.. what is scaling? kalau orang kampung cakap, cuci gigi.. tapi bukanlah proses memutihkan gigi, tapi proses membuang karang gigi.. ada atau tiada, kita mesti buat..

Bukankah daripada sekolah rendah lagi cikgu sarankan pergi check gigi 2 kali setahun.. saya anak murid cikgu yang baik!

Kenapa perlu scaling gigi?

1- Gigi sebahagian daripada badan kita, maka wajib kita jaga dan pelihara sebaik mungkin. Pinjaman saja kan?

2- Bau nafas akan lebih okey.

3- Berkeyakinan untuk senyum dan BERDAKWAH!

Hoyeeaahh!! insya Allah...

2 comments:

  1. same! bila ada cuti pnjg owg pun wajibkan diri pergi scalling.tp kekadang bila dah sampai kt sana..rasa menyesal pergi.hehe.dia punya ngilu tu..ya allah.lps buat scalling tak lalu nk makan.lepas tu ada lah terasa mcm dpt gigi baru je.hihi

    ReplyDelete
  2. betul teacher nimn... licin semacam jek kan..

    ReplyDelete