Monday, 9 July 2018

Jaulah Akhawat Yang Menginspirasikan

Pagi semua! Ya ampun badan sakit-sakit dan letih ya amat. Semalam baru balik jaulah dengan akhawat selama sehari setengah. Kami ke Kajang dan Seremban. Perut ni jangan cakaplah sumbat apa saja. Fana drive pergi dan balik gitu. 

Alhamdulillah pengalaman duduk homestay yang sangat bernilai. Homestay kami di Saville, Kajang yang apartmen baharu tu. Tingkat 22 tau. Punyalah tinggi dan siap ada kolam renang di tingkat 7. Dekorasi dalam ya ampunnn mewah sangat! Macam dalam televisyen tu ha. 



Memang benar, jaulah banyak mengajar kita sesuatu tentang sabar dan sayang. Kita lebih kenal akhawat kita macam mana. Kita bertahan tidak dengan perangai mereka. 

Syukur Allah tsabatkan Fana dalam lapangan tarbiah bersama ISMA ini lagi. Semua akhawat sangat menginspirasikan benda yang berbeza. Ada yang sabar sangat dengan anak. Ada yang lemah-lembut sangat sampai Fana cannot brain di rumah tak menjerit ke. Hahaha. Kalau anak dia duduk rumah Fana agaknya tiap jam menangis terkejut dengan suara petir semua.

Sempat pergi dua rumah terbuka dan dua rumah akhawat. Alhamdulillah. Perut kenyang, dapat juga kenal dengan keluarga akhawat seusrah.  

Iya tiada gambar yang boleh dipaparkan. Sebab ini jaulah tarbiah yang rahsia. huhu. Moga kita semua Allah beri jalan istiqamah hingga ke akhir hayat. 

No comments:

Post a Comment